Korporacja spedycyjna, a pozycja w sieci
Firma tranzytowa to instytucja, której funkcjonowanie opiera się na zaistnieniu na polu reklamy. Samochody, spedytorzy, frekwencja na ulicach – to bardzo oczywiste oraz wytłumaczalne. Jeżeli bus w firmie spedycyjnej jeździ to znaczy, że korporacja przynosi dochód. Dla wielu ludzi jest to tak bardzo naturalne, że niestety nie planują obecności własnej korporacji w sieci Internet.
Egzystencja firmy przewozowej w sieci? Dla czego? Z takiego założenia wychodzi nadzwyczaj dużo ludzi i po trochu nie wolno odmówić ich systemowi myślenia logiki. Niefortunnie zaledwie trochę. Obecność korporacji spedycyjnej w sieci WWW jest bardzo sensowna a poniekąd zbawienna dla samej firmy. Mnóstwo osób głosi – kiedy cię nie ma w sieci Internet – bynajmniej nie istniejesz. Po części rzeczywiście tak jest, a słowa te dotyczą również korporacji spedycyjnych.
Po co korporacja spedycyjna powinna mieć witrynę internetową?
Korporacja przewozowa w internecie musi znajdować się z jednego powodu. Zwie się on budowaniem świadomości marki i pozyskiwaniem kolejnych klientów. Brak lepszego miejsca niż sieć WWW aby znaleźć zlecenia tranzytowe. Dużo ludzi oznajmi – istnieją w internecie giełdy ładunków. Istotnie, lecz to nie jest wszystko.
Obecność firmy transportowej w Internecie to przede wszystkim ładna i nowoczesna witryna WWW. Witryna, na której będą zamieszone wiadomości o korporacji, cennik oraz pozostałe wiadomości, które mają możliwość skłonić kontrahenta do złożenia zamówienia. Naturalnie samo założenia strony, zazwyczaj niewiele daje – trzeba czasu i po pierwsze pozycjonowania takiej witryny. Wtedy można mieć pewność, że po wprowadzeniu specyficznych słów kluczowych, klient naszą stronę zobaczy na pierwszym lub jednym z czołowych miejsc wyszukiwarki.